woensdag 13 oktober 2010

Franken.. Plan A is nat, dus maar Plan B!

Na al die tijd slecht weer te hebben gehad in de Franken..., werd het er niet echt beter op. De plannen om naar bepaalde gebieden te gaan hadden we maar omgezet naar iets, wat dichterbij was en waar je een beetje droog kon klimmen. Zo kwamen we uit bij zwergenschloss. Dat is het stijlste gebied zo'n beetje van de franken waar een route zat die altijd droog blijft! (zelfs met alle regen die we hebben gehad!) Dit was ook voor mij goed om te proberen omdat het wat grotere grepen had en ik had m'n ?hand? 2 dagen ervoor best veel pijn gedaan in een route. Waarschijnlijk was er iets niet goed gegaan met een spiertje wat erin liep en deed erg veel pijn als ik erop drukte. zo als normaal als ik iets pijn doe, heb ik tijdens het klimmen toch geen last van. (alleen als ik andere dingen doe, zoals een jerrycan optillen) Hier zat een veel geklommen 10 (8b)met de naam plan B. ik denk vooral veel geklommen doordat deze route altijd droog blijft. hier heb ik met Valdimar (een ijslander die ons voor een tijdje kwam opzoeken) een tijdje in gewerkt. Doordat het nu overdag ook veel regende was het een idiale spot om droog te klimmen en te zekeren. Na een aantal klimdagen hier hadden we beide deze route gedaan en was mijn eerste 10 en 2e 8b. De laatste dag dat valdimar plan B klom, waren zelfs routes er om heen nat geworden die ik nog nooit nat had gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten