woensdag 13 oktober 2010

Pfalz

De laatste 2 weekjes van de trip brengen we door in een ander gebied in de Duitsland; De Phalz. Dit is een oud klimgebied waar onder ander de klim legende Wolfgang Gülich begon met klimmen. Dit gebied is net een beetje als de Franken, van dat je altijd een stukje moet rijden om ergens te komen. Het meest bizarre wat ik hier heb gezien dat veel sectoren op de top van een heuvel staan. Dit is een gebied waar het zeker de moeite waard is om makkelijke routes te klimmen, omdat deze gewoon helemaal de shit zijn. Deze bizarre bewegingen in makkelijke routes vind je gewoon niet overal en al helemaal niet op de plastic grepen in de klimhal. Doordat de routes vrij oud zijn, is het soms ook wel ouderwets gewaardeerd. Hierdoor had ik 2 pogingen nodig voor een 6b+! het was wel een slab, maar toch! De derde dag waren we naar een wat meer sportklimgebied geweest met wat hardere modernere routes. Hier hebben we wat filmpjes gemaakt van de routes die we hebben geklommen. (2 7c's en een 8a). We kregen ook nog visite van bekende uit Tilburg die ook voor een paar dagen genuse kletterei naar Duitsland zijn gekomen. Gister heb ik met valdimar nog een mega klassieke 8 (7a) gedaan. dit was 1 van de eerste 7a's van duitsland. Wilt het 1 van de eerste van de graad zijn, dan is het meestal ook wel duidelijk die graad! Ik was aan het klimmen en tijdens het inhangen van het eerste setje kwamen er al meerdere voeten en vuisten uit de wand die m'n ballen probeerde te raken. Nadat ik met veel moeite het eerste setje had geklipt, werd ik geraakt en slipte van een kiezel af... ik moest nog 32 meter voordat ik boven was! :p Nadat ik hier op de bodem de passen had uitgechekt, was ik naar beneden gegaan en de route geklommen en ik was vol gepompopt! ik had het idee dat dit 9- was. Hier zat ook een lang makkelijk stuk in... dus geen haken daar. Als je daar uit de wand durft te springen... Dan kan je bijna de grond kussen van 18 meter ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten